• 30Вер

    Питання-відповідь

    Автор: ГУ Держпраці у Харківській області, 15:25

  • Запитань: 196

    WP_Cloudy
    1. Антонина коментує:

      Добрый день.Я приехала из Луганской области в 2002 году.Училась и работала здесь.Прописка Луганской области.В апреле 2018
      года
      начала устраиваться на работу.Но для оформления мне сказали,что нужна справка переселенца.Я обратилась в Управление труда и социальной защиты по месту фактического проживания.Мне выдали справку о том, что я не являюсь внутренне перемещенной особой, так как я приехала на территорию Украины до 2014 года.Работник управления труда и социальной защиты сказала,что эта справка тоже является документом для дальнейшего трудоустройства.Но когда я принесла эту справку менеджеру отдела кадров.Они долго разбирались по поводу того, что эта справка не подходит.Все это время я стажировалась, на протяжении 7 дней.Официально меня не могли трудоустроить.В итоге в трудоустройстве мне отказали из-за того, что я предоставила им не справку переселенца.Нужна ли вообще эта справка при устройстве на работу?Если нужна,подходит ли справка о том, что я не являюсь внутренне перемещенной особой?Вправе ли мне были отказать в трудоустройстве?И как вернуть деньги за отработанные стажировочные дни?

      • ГУ Держпраці у Харківській області коментує:

        Доброго дня Антонина.
        Головним управлінням Держпраці у Харківській області розглянуто Ваше звернення, за результатами розгляду повідомляємо:
        Кожен працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін. Згідно зі ст. 22 КЗпП забороняється необґрунтована відмова у прийнятті на роботу, оскільки відповідно до Конституції України будь-яке пряме або непряме обмеження прав чи встановлення прямих або непрямих переваг при укладенні, зміні та припиненні трудового договору залежно від походження, соціального і майнового стану, расової та національної приналежності, статі, мови, політичних поглядів, релігійних переконань, членства у професійній спілці чи іншому об’єднанні громадян, роду і характеру занять, місця проживання не допускається.
        Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою (ч. 2 ст. 2 Кодексу законів про працю України; КЗпП). Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу.
        Працівника не можна допускати до роботи без оформлення трудових відносин. З метою його перевірки потрібно встановити випробовування, тобто випробувальний термін.
        Згідно ст. 24 КЗпП України при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку, а у випадках, передбачених законодавством, – також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я та інші документи.
        При прийнятті на роботу працівник зобов’язаний подати трудову книжку. Подання трудової книжки є обов’язковим і тоді, коли наймачем є фізична особа. Без трудової книжки можливе прийняття на роботу тільки за сумісництвом. Працівник зобов’язаний при вступі на роботу подати також паспорт. Прийняття на роботу без паспорта тягне адміністративну відповідальність Документ про освіту, про присвоєння відповідної кваліфікації обов’язково подається, якщо це необхідно для допуску до відповідної роботи. В інших випадках подання цього документа не обов’язкове, але його надання може стати важливим аргументом на користь доцільності прийняття такого працівника на роботу.
        Проходження стажування при прийнятті на роботу передбачено для осіб певних категорій. У більшості випадків мета стажування — це набуття особою практичного досвіду виконання завдань і обов’язків на робочому місці підприємства, установи, організації до початку самостійної роботи під безпосереднім керівництвом досвідченого фахівця. Термін стажування може запроваджуватися для державних службовців (ст. 48 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII), студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів (ст. 29 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI) та деяких інших категорій осіб, передбачених законодавством.
        Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509 «Про облік внутрішньо переміщених осіб» регулює механізм видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Щоб отримати довідку, потрібно довести, що під час ризику негативних наслідків ви жили на відповідній території. Наприклад, в населенному пункті, де почалися бойові дії.
        У разі, якщо Ви, вважає свої права порушеними рекомендуємо йому згідно зі ст. 4 ЦПК України за захистом своїх порушених прав звернутися до суду в порядку цивільного судочинства шляхом подання позовної заяви.

    2. Віктор коментує:

      Добрий день!
      Проконсультуйте,будь-ласка. Чи допускається призначити відповідальним працівником, який здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією кранів, керованих з підлоги,(відповідно до Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України
      19.01.2018 № 62) інженера з охорони праці?
      Дякую.

    Ваше запитання:

    Увага: Коментарі модеруються, і це може викликати затримку їх публікації. Відправляти коментар заново не потрібно.